Paardrijlessen

Huur Pony rijlessen

De Rijvereniging Hasselt geeft je de mogelijkheid om paardrijles te volgen in onze eigen manege.  Onze vereniging heeft zelf een aantal z.g. manegepony’s aangeschaft. Hiermee nemen wij een bijzondere plaats in binnen de z.g. niet-commerciële manege’s. Er wordt uitsluitend les gegeven door gediplomeerde instructeurs/instructrices. Maar paardrijden behelst meer dan alleen maar de kunst om een paard of pony te berijden.  Het verzorgen van je rijdier is even belangrijk en ook dat moet worden geleerd. Ook dit is onderdeel van de instructie evenals het leren opzadelen.
Beginnende ruiters kunnen instromen in een groepsles. Er wordt geprobeerd de eerste keer dat iemand komt rijden , even na de les een half uurtje 1 op 1 begeleid te worden, zodat instroom in een les wat makkelijker verloopt.
Groepslessen worden gegeven met maximaal zes ruiters en iedere les duurt ongeveer een uur.

Kinderen die deelnemen aan de groepslessen moeten in iedere geval een passende, goedgekeurde veiligheidscap dragen. Geadviseerd wordt om laarzen en een broek zonder binnennaden te dragen.  Zonder cap mag er nooit in onze manege op een paard of pony worden gereden.

Omdat we een overdekte bak hebben geven we gedurende bijne het gehele jaar les, m.u.v. een paar weken in de zomervakantie en in de kerstvakantie. Onze manegepony’s gaan iedere zomer 4 weken naar een groot weiland voor een welverdiende vakantie. En tijdens de kerstvakantie is er ook geen les.

Ook is er op woensdagavond plaats voor lessen aan onze wedstrijdruiters. Dit zijn lessen in groepsverband.

In onze accommodatie mogen door leden van onze vereniging privelessen worden gevolgd. Er zijn wel een paar regels aan verbonden, waarvan de belangrijkste is dat het altijd een gediplomeerd instructeur betreft.

Deelnemers aan onze lessen dienen lid te worden van onze vereniging en van de KNHS. De overkoepelende sportfederatie waar alle rijverenigingen bij zijn aangesloten.

Bekijk hier de tarieven.

Het tarief voor onze lessen op een manegepony is gebaseerd op 46 weken les. Deze 46 weken zijn omgerekend naar een maandelijks vast bedrag. Dit bedrag wordt 11 keer per jaar gefactureerd.

(Jaarlijks vindt er een indexatie van alle vaste bedragen plaats.)

Nieuwsgierig geworden, kom dan gerust eens een keertje kijken. Je bent van harte welkom.
Neem even vooraf contact op met ons via: info@rijvereniginghasselt.nl

Voor het aanmelding van rijlessen en lidmaatschap van de manege kunt u contact opnemen met Naomi van der Vegt tel: 06-39085882 of mailen naar: info@rijvereniginghasselt.nl