Accommodatie

Naast een binnenbak van 60 bij 20 meter, beschikt de accommodatie over een buitenbak van 50 bij 25 meter.  Zowel de binnenbak als de buitenbak zijn voorzien van een Agterberg-bodem, bestaande uit een mix van zand en vlokken.

Daarnaast is er stalruimte voor paarden en pony’s. In totaal zijn er twintig stallen waarvan een deel is bestemd voor de manegepony’s. De overige stallen zijn te huur. Naast het huren van een stal is er een paddock en een klein stukje wei beschikbaar. Ook kunnen onze stalhouders gebruik maken van de wasplaats.

Sport & recreatie

Rijvereniging Hasselt biedt gelegenheid tot het beoefenen van de paardensport in al zijn facetten, met uitzondering van de draf- en rensport.

Kinderen kunnen bij ons leren rijden op een manegepony. Daarnaast kunnen paardeneigenaren die een eigen stalruimte hebben maar geen rijbak, bij ons tegen betaling gebruik maken van zowel de binnen- de buitenbak. Verder organiseren wij jaarlijks een aantal dressuurwedstrijden, zowel in- als outdoor.

We proberen om de hippische sport in Hasselt zo laagdrempelig mogelijk te houden. Niet voor niets is ons motto:

‘Vereniging zijn en paardrijden doen wij samen’